Obiceiuri sănătoase și simple

Vremea însorită de afară mă duce cu gândul la ținute lejere, costume de baie și mare! Am făcut un research, ca în fiecare an, gândindu-mă că au apărut niște soluții sănătoase, rapide și eficiente pentru a avea un corp de VS Runway in no time …un clișeu, știu! Bineînțeles că nu există, dar oricât de încrezătoare, frumoase și minunate am fi, tot avem un standard de frumusețe pe care dorim să-l atingem.  Anyway, toți specialiștii ne îndeamnă să introducem în meniu fructe și legume proaspete, să avem o viață activă și un somn de calitate. Să nu cădem în capcană pastilelor sau ceaiurilor  de slăbit, să nu exagerăm cu mâncatul, dar să nu ne înfometam sau să ținem diete drastice, să gândim pozitiv și să încercăm să avem o viață echilibrată. Iată o listă cu “reguli”, pe care și eu încerc s-o respect, pentru a avea un stil de viață mai sănătos, a tonifia corpul și a arde grăsimile din organism:

În fiecare dimineață bea un pahar mare de apă caldă cu lămâie. Beneficiile sunt multe printre care stimularea tractului gastrointestinal, reducerea poftei de mâncare, întărirea sistemul imunitar. Această practică nu este recomandată dacă ai probleme cu stomacul.

Bea o cafea pe zi! Să fie simplă, fără zahăr, fără lapte sau arome la plic și vei beneficia de efecte pozitive asupra sănătății sistemului cardiac și neuronal. În plus cafeaua stimulează metabolismul și poți arde peste 100 de calorii cu doar o ceașcă de cafea.

Piper Cayenne și ai un abdomen! Se poate adaugă în orice mâncare sau îl poți consuma în combinație cu ceai verde.  Din cele “n” calități subliniez doar că îmbunătățește circulația, accelerează arderea grăsimilor și implicit pierderea în greutate. S-a strigat Bingo!

Consumă proteine și alimente bogate în fibre. Acestea sunt bune pentru că reduc  senzația de foame, ajută digestia și ne oferă energie, iar printre alimentele importante care nu ar trebui să lipsească din meniul nostru se numără: soia sau carne, pește, iaurt, brânză de vaci, ouă, avocado, broccoli, mazăre, fasole, linte, năut, migdale, nuci, alune de pădure, fistic, mere, pere, mure, affine, zmeură ș.a.m.d.. Lista e lungă, iar alimentele pot fi combinate în așa fel încât să avem mese cât mai diversificate.

Renunță la dulciuri! Eu din fericire nu poftesc la dulce, dar am multe prietene care se “lupta” cu tentația. Când ai în față o prăjitură, un lava cake cu înghețată de exemplu, gândește-te doar că este o bombă calorică și citez o prietenă “o secundă pe buze, o veșnicie pe coapse”! Nu uita că zahărul îmbătrânește și din păcate este prezent în alimente care nu sunt neapărat dulci, adică în pâine, sosuri sau dressinguri. P.S.: evita îndulcitorii artificiali pentru că sunt și mai periculoși decât zahărul!

Și nu în ultimul rând fă sport! Mișcarea are un rol esențial în menținerea sănătății, mersul la sală, pe jos, alergatul în parc, urcatul scărilor și chiar curățenia în casă. By the way, știați că într-o jumătate de oră de șters praful sau dat cu aspiratorul se ard în jur de 100 de calorii?! Ce vreau să spun este că sedentarismul omoară organismul și buna funcționare a acestuia. Sportul este principalul motor de activare a metabolismului, îmbunătățește funcțiile tuturor organelor, că să nu mai zic că mărește și producția de colagen, iar avantajele le cunoaștem 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *